wysokość dodatku wynosi: 60,00 zł na dziecko do 5 roku życia, 80,00 zł na dziecko powyżej 5. roku życia, rozpoczęcia roku szkolnego, przysługuje na częściowe pokrycie wydatków związanych z rozpoczęciem w szkole nowego roku szkolnego lub rocznego przygotowania przedszkolnego; wysokość dodatku wynosi 100 zł na dziecko – jednorazowo, podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania: w związku z zamieszkiwaniem dziecka w miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły ponadpodstawowej, szkoły artystycznej, a także szkoły podstawowej w przypadku dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, wysokość dodatku wynosi 90,00 zł, w związku z dojazdem z miejsca zamieszkania do miejscowości, w której znajduje się szkoła ponadpodstawowa, szkoła artystyczna (gdzie realizowany jest program odpowiadający nauce w szkole ponadpodstawowej), wysokość dodatku wynosi 50,00 zł.

Bibliografia Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ()

Kategoria:Zabezpieczenie społeczne