Horvátország adórendszere központi és regionális adókból áll. 2012-ben az adók a bruttó hazai termék (GDP) 19,7%-át tették ki. Az állam legfőbb bevételi forrásai a személyi jövedelemadó, társadalombiztosítási hozzájárulások, társasági adó és általános forgalmi adó, amelyek mind központi jellegűek.
A személyi jövedelemadó Horvátországban progresszív, három kulccsal:
Éves jövedelem Adókulcs 0 és HRK között 12% és HRK között 25% HRK felett 40%
Az általános forgalmi adó általános kulcs 25%, és két alacsonyabb adókulcs is létezik, 13 és 5 százalékos. Az újságokra, folyóiratokra, kenyérre és tejre a 13%-os kulcs vonatkozik.
A munkaviszonyból származó jövedelem után a munkáltató 15,2% társadalombiztosítási hozzájárulást fizet, míg a munkavállaló 20%-osat. Ez az alábbiak szerint oszlik meg: Biztosítás célja Összesen Munkavállaló % Munkáltató % nyugdíjalap 15,0% 15,0% - tartalékalap 8,0% 5,0%- egészségügy - -13,0% munkanélküliség 1,7% 1,7%- hátrányos helyzetű munkavállalók 0,1%- 0,1% munkabaleset 0,5%-0,5% Összesen35,2%20,0%15,2%
A társasági adó kulcsa egységesen 20%. A horvát vállalatok adóalapja a teljes nyereség, míg a külföldön bejegyzett cégeké a Horvátországban megszerzett nyereség.
Hivatkozások
Fordítás
Kategória:Adózás Kategória:Horvátország